– Inbjudningarna till industrin kommer att skickas ut inom kort. Det är snabba puckar online, säger Johan Sköldberg mediechef för Svensk Verkstad Media/Qimtek.
– När mässan inte blev av ville vi göra något för vår bransch och våra kunder. Det här är en ny digital produkt, en onlinemässa, där den uteblivna mässan Elmia Produktionsmässor blir först ut. Det är en möjlighet för alla som skulle ställt ut där att visa sina produkter och tjänster i en helt ny form och som dessutom passar särskilt bra nu i coronapandemin, menar Johan.
Unik landningssida för besökaren
Arrangörerna har skapat en unik landningssida där utställarnas produkter visas. Allt publiceras även på svenskverkstad.se och i Temaveckornas nyhetsbrev till den del av industrin som skulle besökt Produktionsmässorna. Tillsammans har Qimtek och Svensk Verkstad en räckvidd på över 30 000 enligt Ocast (oberoende Media Information Platform).
Utställande företag kommer att kunna visa demofilmer direkt från Youtube, produkt-pm, material från pdf:er och nyheter. Och för de utställarna som är riktigt på tårna så kan de kommunicera direkt med sina besökare via en chatt. Alla nyheter kommer även att skickas till Elmia Produktionsmässor, som är partner tillsammans med Manufacturing Guide, en kunskap- och affärsplattform för industrin.
Här kan du se den nya landningssidan för Temaveckorna.
Bild: Temaveckorna startar den 11 maj. Arrangörer Svensk Verkstad Media, Qimtek och Qimtek Products