Nyheter

Nytt och innovativt marknadsföringskoncept för intelligent tillverkning

Peter Wallenberg Marketing and Sales Award belönar i år marknadsföringen av ett nätverkssystem som ökar kundernas produktivitet. Konceptet positionerar Atlas Copco som en ledare inom Industri 4.0/intelligent tillverkning.

Priset delas ut till marknadsavdelningen inom affärsområdet Industriteknik för att ha skapat ett heltäckande marknadskoncept runt den produktivitetsökande tillverkningslösning som kallas för Smart Connected Assembly. Konceptet positionerar Atlas Copco som en ledare inom Industri 4.0/intelligent tillverkning inom monteringsprocesser genom att erbjuda ett komplett utbud av verktyg, mjukvara och datadrivna produkter.

Detta resulterar i ökad produktivitet och minskade kostnader för kunder inom industrin, till exempel fordonstillverkare. Nicklas Tibblin, VP Marketing, Robert Stribeck, Product Manager, Jonas Lundgren, Product Manager and Nurgul Atayer, Project Leader kommer att tilldelas priset vid Atlas Copcos årsstämma.

– Atlas Copco vill vara ledande när det kommer till smarta maskiner och system som samverkar och kommunicerar med varandra. Marknadsföringen av Smart Connected Assembly har visat just det och vilket kundvärde det ger på ett innovativt sätt. Jag är glad över att kunna dela ut priset till ett framgångsrikt och talangfullt team,  säger Atlas Copcos VD och koncernchef Mats Rahmström.

Peter Wallenberg-priset – uppkallat efter Atlas Copcos f.d. Hedersordförande – belönar den mest innovativa och framgångsrika metoden inom försäljning och marknadsföring. Priset upprättades 1996. Priset delas ut till vinnarna på årsstämman den 24 april 2018.