Nyheter

Ny värvningskampanj från Teknikföretagen

Målet är att värva nya medlemmar bland entreprenörsdrivna techföretag. Medlet är en kreativ kampanj som ska väcka känslor. Bakom kampanjen står Teknikföretagen och dess förbund Tekniktjänstearbetsgivarna (TTA).

Värvningskampanjen från Teknikföretagen och TTA kommer att gå i olika media från den 24 augusti till den 15 oktober. Kampanjen visar fiktiva företagare som råkat i problem då man inte haft fullständig kunskap om sådant som till exempel semesterregler, avtalsbestämmelser, tjänstepension och arbetstillstånd. Sådant som kan kännas svårt och tråkigt. Men som Teknikföretagen kan hjälpa till med.

Målgruppen är främst entreprenörsdrivna företag inom techsektorn.

– Nya techbolag har vi haft svårt att nå. De känner knappt till att vi finns. Men med kampanjen hoppas vi öka kännedomen, säger Håkan Eriksson som är kommunikationsstrateg på Teknikföretagen.

Kampanjen har ett tilltal som bygger på humor, med en dragning åt ironi.

– En del blir kanske förvånade över att Teknikföretagen väljer ett så kaxigt tilltal, säger Håkan Eriksson.