Nyheter

Sonetels nya AI-tjänst nu testad i över 1000 kunddialoger

Sonetel utvecklar appar och en ny molntjänst för ”Gratis AI-assisterad kundtjänst” för små företag globalt. För en månad sedan togs tjänsten i testdrift i den egna kundtjänsten. Nu har över 1,000 kunddialoger hanterats med goda resultat.

– Användargränssnittet är bra och det är lätt att ta emot nya kunddialoger, säger Mujeed Mohammed på Sonetels kundtjänst i Indien. Det är även smidigt att kunna besvara kundfrågor i en mobil app. Det kunde vi inte göra med den tjänst vi använde tidigare.

Sonetel utvecklar en komplett lösning för det lilla företagets hantering av inkommande text och talkommunikation. Lösningen inkluderar bl a en modul för artificiell intelligens, som ger företagsspecifika förslag på svar som det lilla företagets anställda kan skicka vidare med ett klick till sina kunder via hemsida, SMS, Facebook etc.

Tjänsten är gratis för företag och hjälper dem att bli effektivare, öka försäljningen och se mer professionella ut i kommunikationen med omvärlden. Sonetels intäkter från den nya tjänsten planeras komma från de kunder som uppgraderar till Premiumtjänsten för att slippa begränsningarna i gratistjänsten.

– Såvitt vi känner till så finns det inget annat företag i världen som erbjuder en liknande tjänst, säger Sonetels VD och grundare Henrik Thomé.

Arbetet fortsätter nu med att slutföra kvarvarande funktioner, utöka funktionaliteten i AI-modulen och rätta buggar.

– Vårt mål är att snarast kunna starta BETA-tester och låta ett antal av våra kunder använda tjänsten i kommunikationen med sina kunder, säger Henrik Thomé.