– Vi vill vara nära våra kunder och göra det så enkelt som möjligt att vara kund hos oss. Med den här digitala lösningen får alla slutkunder bättre koll på sin föranmälan och vi skapar en mer transparent process, säger Madeléne Daniel, anslutningschef på Kraftringen Nät.
Nu tar Kraftringen ett stort steg i riktning mot ökad kundorientering genom att lansera en ny digital tjänst där slutkunder kan följa sin föranmälan till elnätet.
Från och med i dag kan alla slutkunder enkelt följa sin föranmälan till elnätet på Kraftringens hemsida, vilket skapar bättre insyn och underlättar kontakten med Kraftringen Nät.
Den nya tjänsten ger kunderna möjlighet att i realtid se status på sin föranmälan, få uppdateringar och snabb tillgång till viktig information. Det är ett led i Kraftringens arbete med att möta kundernas behov och göra vardagen smidigare.
Tjänsten förväntas bidra till minskade köer in till kundservice, eftersom många frågor nu kan besvaras direkt genom hemsidan.
Föranmälan: gå in på Följ din föranmälan på webben | Kraftringen och ta del av den nya tjänsten.