Parker Hannifin, världsledande inom rörelse- och styrteknologier, tillkännager idag skapandet av ett omfattande nätverk av certifierade Pump & Motor Service Centers i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA). Initiativet är utformat för att möta efterfrågan från kunder inom både den mobila och industriella sektorn och erbjuda snabba leveranser av hydraulpumpar samt reparations- och renoveringstjänster av experter.
Parkers certifierade pump- och motorservicecenter är noggrant utvalda och en omfattande utbildning genomförs så att de höga kvalitetsstandarderna som är synonyma med Parkers tillverkningsverksamhet kan upprätthållas.
Målet är att garantera tillgången till nya, renoverade eller reparerade hydraulpumpar och motorer, vilket både minimerar driftavbrotten med utrustningen och förbättrar maskinernas produktivitet. Tack vare stora lager av viktiga hydraulpumpar och motordelar kan dessa servicecenter tillhandahålla support under produktens hela livscykel.
Parker är stolta över att presentera denna svit av livscykeltjänster som är utformad för att leverera oöverträffad effektivitet och generera värde för samtliga kunder. Parkers snabba leveransservice för specialanpassade pumpar utnyttjar den modulära utformningen av Parkers hydraulpumpar, vilket gör det möjligt att leverera anpassade pumpar som är skräddarsydda efter specifika krav på så lite som 2–3 dagar.
Detta extremt snabba förlopp möjliggörs genom att skapa tusentals pumpvarianter från ett optimerat sortiment av komponenter.
Parkers engagemang för att minimera driftavbrott med utrustningen tydliggörs dessutom av den omedelbara tillgången till viktiga pump- och motordelar samt omfattande teknisk expertis. De strategiska platserna för Parkers reparationscenter i EMEA-regionen garanterar snabb reparation av hydraulpumpar och motorer, vilket avsevärt minskar tiden maskinerna inte används.
Vid sidan av dessa tjänster är Parker fast besluten att även minska ägandekostnaderna. Parkers återtillverkningsservice har fokus på att byta ut slitna delar och samtidigt återanvända hållbara komponenter, till exempel gjutna delar, vilket förlänger pumpens livslängd och minskar den totala ägandekostnaden.
Slutligen, i linje med Parkers engagemang för hållbarhet, arbetar de nya servicecentren hårt med att minimera avfallet och minska miljöpåverkan. Genom att reparera i stället för att kassera defekta pumpar eller motorer och återanvända delar när det är möjligt har Parker som mål att minska koldioxidutsläppen från hydraulpumpar och motorer, vilket understryker vårt engagemang för en hållbar framtid.
Parkers certifierade servicecenter för pumpar och motorer är det självklara valet för alla i EMEA-regionen som vill säkra prestandan och förlänga livslängden hos sina hydraulpumpar och motorer. Parkers nätverk är fullt förberett för att leverera ett omfattande utbud av tjänster, inklusive reparationer av experter, minutiös renovering och leverans av skräddarsydda hydraulpumpar och motorer. Kunderna kan förvänta sig en snabb och effektiv hantering av alla sina hydrauliska behov.
Mer information finns på: https://ph.parker.com/gb/en/product-list/parker-certified-pump-motor-service-center