Nyheter

Ny kvalitetsstämpel till Askalons service

– Det är en trygghet för kunden att alltid ha en expert nära. Och det gör oss stolta.

Så beskriver Niklas Nordin, eftermarknadschef på Askalon, den nya certifieringen från Emerson.

Askalon har på nytt auktoriserats för att utföra service på Emersons alla ventiler i Sverige, Finland, Danmark och Island – som enda företag.

– Vi har lång historik som auktoriserade för service av Fisher reglerventiler, men för tre år sedan utökade vi bredden till att även inkludera avstängnings- och säkerhetsventiler. Nu har vi återcertifierats, säger Niklas Nordin.

Jonathan Edman är asset manager på Askalon. Han berättar om den omfattande inspektionen som nyligen genomfördes vid Askalons huvudkontor av en representant från Emerson i England:

– Emerson säkerställer att vi följer deras höga standarder. De kontrollerar våra rutiner, processer, verkstäder och utrustning.

Vad betyder certifieringen för Askalon?

– Att vi är en märkesverkstad som har tillgång till expertkompetens från Emerson och nätverk inom Emerson. Vi har tillgång till speciell programvara som endast auktoriserade företag har, svarar Niklas Nordin och konstaterar att den så kallade ASP – auktoriserad servicepartner – utmärker Askalon från andra serviceföretag på marknaden.

– Vi är ju också så bra som vi är tack vare våra kollegor. Vi har alltid exempelvis produktexperter bara ett telefonsamtal bort.

Jonathan berättar att även Askalons utbildningar är certifierade av Emerson.

– Vi har certifierade lärare som erbjuder utbildningar med väldigt hög standard både internt och till våra kunder.

Vad betyder certifieringen för era kunder?

– Trygghet, svarar Jonathan Edman direkt. Eftersom vi är certifierade upprätthåller vi kvaliteten i hela verksamheten. Vi är alltid aktuella och uppdaterade.

– Om kunden köper Emersonventiler från oss kan de känna sig trygga att det finns en serviceorganisation som kan ta hand om produkterna, det finns support på alla nivåer.

Foto: Sofia Telby

PÅ BILDEN: Eftermarknadschef Niklas Nordin och asset manager Jonathan Edman är stolta över återcertifieringen av Askalons serviceorganisation.