Efter 20 år som ledande rekryterings- och bemanningsföretag ser Uniflex ett stort skifte i branschen. Tillsammans med en ny varumärkesidentitet lanserar man nu ett breddat erbjudande som svar på den pågående teknikomställningen inom svensk produktion och försörjning.
– I över två decennier har vi hyrt ut och rekryterat kompetens med fokus på industri, produktion, teknik, kundservice och logistik. Vi ser vad som krävs för att driva tillväxt och märker hur efterfrågan på specialister och produktionsnära ledare ökar i samband med teknikomställningen, säger Jonas Nilsson, vd på Uniflex.
Svenska företag inom produktion och försörjning står inför en omfattande teknikomställning, något Uniflex nu adresserar med en ny kostym och ett breddat rekryterings- och bemanningserbjudande.
– Med avstamp i vår position som en av marknadens ledande bemanningsaktörer tar vi nu klivet mot att bli en strategisk partner med skräddarsydda lösningar som möter kraven på framtidens arbetsmarknad. Vi uppdaterar samtidigt vår profil och identitet för att markera vår förflyttning, fortsätter Jonas Nilsson, vd på Uniflex.
Parallellt med att den pågående teknikomställningen ställer nya krav på kompetensbehovet, ställer de 1,8 miljoner unga i Generation Z – en betydande del av rekryteringsbasen – också nya krav.
– Vi ser i realtid hur våra kandidaters värderingar och förhållningssätt ställer nya krav på rekryteringsprocessen. Företag som lägger mindre vikt vid traditionella rekryteringsrutiner och mer fokus på personliga egenskaper får redan nu konkurrensfördelar, konstaterar Jonas Nilsson, vd på Uniflex.
Med helhetslösningar on-site, digitala rekryteringsverktyg och automatiserade processer siktar Uniflex nu in sig på ett bredare partnerskap.
– Vår förflyttning handlar i grund och botten om att bli den bästa partnern för rekrytering och bemanning i vår nisch. Vi har en stolt tradition som utvecklingsdrivande färgklick i branschen och ser fram emot att fortsätta att skapa värde på arbetsmarknaden tillsammans med våra kunder och kandidater, avslutar Jonas Nilsson, vd på Uniflex.
Om Uniflex
Uniflex är ett av Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag inom industri, teknik, logistik och kundservice. Verksamheten bedrivs främst i Sverige och finns även representerad i Norge. Som en del av Pion Group AB (noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap) uppnår vi stor trygghet och stabilitet med snabb tillgång till framtidens innovativa rekryteringslösningar tillsammans med våra systerföretag Qrios, Poolia, Whippy och ROI.
Läs gärna mer på www.uniflex.se