Nyheter

RemaSawco tecknar support- och underhållsavtal med JGA

RemaSawco AB har tecknat ett support- och underhållsavtal (SLA) på standardnivån med sågverket JGA avseende samtliga system/produkter som går att teckna avtal på. 

Avtalet som nu tecknats med JGA är en ny tjänst som RemaSawco är först i branschen med att erbjuda, SLA (Service Level Agreement). En helt ny typ av support- och underhållsavtal där kunden köper en mer omfattande och tryggare lösning för sitt underhåll än vad som traditionellt har varit brukligt i sågverksbranschen.

Huvudsyftet är att öka driftsäkerheten och undvika onödiga produktionsstopp samt ökad kostnadskontroll. Denna typ av avtal är vanligt förekommande i andra branscher och på RemaSawco är vi övertygade om att det kommer att bli standard även i sågverksbranschen framöver.

Avtalet med JGA täcker 13 olika produkter/system installerade i mätstationen, såglinjen (klenlinje och grovlinje)  samt justerverket.

Avtalet gäller initialt i två år med möjlighet till förlängning.

– Det är roligt att se att ännu en kund kommit fram till att denna typ av supportavtal är ett bra val. Vi välkomnar JGA in i SLA-familjen och ser fram emot ett långt och givande samarbete, säger Emilien Saindon, VD RemaSawco AB.