Nyheter

Samma engagemang – nytt varumärke

Diamant Boart blir Husqvarna. Varumärkesbytet introducerades först för kunder och marknad vid invigningen av Marmomac-mässan i Verona, Italien den här veckan.

I 85 år har Diamant Boart stolt tjänat den globala stenindustrin med högkvalitativa diamantverktyg. 2002 blev företaget en del av Husqvarna Groups Construction Division, en stark ägare som visade sig vara en perfekt match.

– Vi höll de två varumärkena tätt sida vid sida i en multibrand-uppsättning i många år, men nu är det dags. Vi ska byta namn på vår Stone Diamond Tools-verksamhet till Husqvarna. Vår kvalitet, service, kompetens och framför allt vårt engagemang kommer att förbli oförändrade, liksom vår personal, försäljningskontor och distributörer”, säger Pierre Andary, Senior Vice President, Diamantverktyg på Husqvarna Construction.

Varumärket Husqvarna kommer att implementeras under de kommande månaderna men varumärket Diamant Boart kommer att behållas och används för ett utvalt produktsortiment. Husqvarnas Stone Diamond Tools-verksamhet kommer att fortsätta att bygga på de starka arv och stolt tradition av Diamant Boart i den globala stenindustrin, samtidigt som Husqvarnas dynamik utnyttjas innovativitet och vara en del av en av världens ledande tillverkare av diamantverktyg.

– Många kunder känner redan till oss som en del av Husqvarna Group, och allt kommer att förbli som förväntat för företaget varumärke. Vi är övertygade om att detta kommer att ge fördelar för våra kunder och stenindustrin i stort, eftersom vi kan fokusera våra satsningar på ett starkt varumärke, säger Pierre Andary.