Nyheter

Würth Svenska lanserar app med tillgång till hela Würths produktutbud

Würth Svenska AB tar nu nästa steg i sin digitaliseringsresa i och med lanseringen av Würth App. Appen är en del i företagets ambition att öka den digitala servicen till sina kunder, något som efterfrågas. Tillgång till hela Würths produktutbud, mina beställningar och en integrerad skanner är huvudfunktionerna som erbjuds i appen.

– Med appen vill vi addera ett mervärde till kunderna, vi vill att kunderna verkligen ska känna att det är en app som man behöver och som tillför något. Något många kunder efterfrågar är en överblick över lagda ordrar och vilken status de har. Vanliga frågor vi får är t.ex. är min order på väg, eller behandlas den fortfarande? Med hjälp av appen så kan kunderna nu snabbt få tillgång till den informationen, säger Daniel Sundell, ansvarig för Digitala Affären på Würth Svenska AB.

Würth App har en integrerad skanner som kunderna kan använda för att skanna produkter som de redan har, men som de vill köpa mer av. En funktionalitet som kunder med Würths hyllsystem ute på sina arbetsplatser kommer att kunna dra stor nytta av. Appen är också synkroniserad med Würths e-handel. När kunden skannar en vara med appen och lägger i varukorgen så kan de sedan slutföra köpet i e-handeln.

– Vi har lagt mycket energi på att få till appens skanner. Den ska vara ett verktyg för kunderna att snabbt kunna fylla på med förbrukningsmaterial som de börjar få slut på, fortsätter Daniel Sundell.

Förutom att få en överblick över pågående beställningar och kunna skanna så kan man söka på hela produktutbudet i appen, och använda den för att göra köp, precis som i e-handeln.

Würth App finns tillgänglig för gratis nedladdning i App Store och på Google Play.

Bild av Thomas Ulrich