Nyheter

HubSpot lanserar nya och användarvänliga funktioner

De nya kraftfulla och lättanvända funktionerna i HubSpots Marketing Hub Enterprise-verktyg gör det möjligt för växande företag att avancerad marknadsföring utan de användbarhetsutmaningar som ofta är resultatet av att traditionella företagssystem.

Marknadsföringsplattformen HubSpot lanserar idag flera nya funktioner i sitt Marketing Hub Enterprise-verktyg. Funktionerna erbjuder erbjuder växande företag något som efterfrågas starkt på marknaden – en kraftfull och användarvänlig företagsmjukvara för marknadsföring.

De nya funktionerna i Marketing Hub Enterprise inkluderar verktyg för intäktsrapportering, AI-drivna A/B-tester, partitionering och account based marketing-verktyg, vilket ger företag möjlighet att genomföra ambitiösa marknadsföringsplaner för 2020, utan den föråldrade användarupplevelsen som kännetecknar äldre system.

Användarvänlighet tar steget in på företagsmarknaden

Företagsledare använder idag inte all den potential som finns i deras tekniklösningar. En viktig orsak till detta är, enligt Accenture, den ”enorma utmaningen i att förnya äldre system.” Växande företag har inte råd att lämna så mycket potential outnyttjad och kan inte förvänta sig att förbli konkurrenskraftiga 2020 med lösningar som sinkar dem när de som mest behöver satsa framåt. De flesta användare av företagsmjukvara upplever idag tröga uppladdningstider, komplicerad design, onödigt komplexa processer och tröghet, när deras programvara egentligen ska kunna erbjuda dem förmågan att snabbt implementera sina mest innovativa idéer.

HubSpot överträffar alla andra stora leverantörer av företagsmjukvara enligt G2.com:s Winter 2020 Winter Grid Report for Marketing Automation, för marknadsföring, och erbjuder idag växande företag en modern företagslösning för att fullt ut kunna utnyttja de kraftfulla verktyg som de förfogar över.

– Marknadsföringsteam använder idag endast en bråkdel av den potentiella kraften i den teknik de förfogar över, säger Nicholas Holland, General Manager för Marketing Hub på HubSpot. Orsaken är de mycket föråldrade system som marknadsförare gör så gott de kan för att slippa använda. Det glädjer mig att vi med den uppgraderade versionen av Marketing Hub Enterprise kan erbjuda marknadschefer och operativt ansvariga en företagslösning som deras team faktiskt kommer att tycka om att använda – en som prioriterar kraft, flexibilitet och användbarhet och som gör det enkelt för deras främsta medarbetare att prestera som allra bäst. Vi har sett skalbara organisationer som Travelopia, Trello och Adaptive Insights göra otroliga saker med Marketing Hub Enterprise, och jag är förväntansfull över att se vad våra andra kunder kan uppnå med de nya funktioner som vi lanserar idag.

Sofistikerad marknadsföring blir enklare

De nya funktionerna i Marketing Hub Enterprise inkluderar verktyg för intäktsrapportering, AI-drivna A/B-tester, partitionering och kontobaserad marknadsföring, samt erbjuder en utökad kapacitet för användare.

Med möjlighet till rapportering av intäktsfördelning i HubSpot kan marknadsförare se exakt vilka beröringspunkter och kanaler som frambringar störst värde för deras företag, vilket ger dem möjlighet att göra smarta investeringar i rätt kanaler och med rätt kampanjer. Denna vanligtvis komplexa uppgift blir nu lätt att utföra tack vare HubSpots användarvänliga gränssnitt och design.

Marketing Hub Enterprise inkluderar nu även:

● AI-drivna A/B-tester, vilket gör det möjligt för marknadsförare att optimera prestanda med artificiell intelligens. Användare kan skapa upp till fem varianter av en sida och instruera HubSpot att skicka mer trafik till dem med bäst resultat, vilket innebär en snabb och smidig optimering av komplexa konverteringssvägar.

● Partitionering [beta], vilket ger marknadsförare möjlighet att separera tillgångar teamvis och förbli organiserade över flera funktioner. Detta löser en gemensam utmaning för snabbväxande globala marknadsföringsteam.

● Kontobaserad marknadsföring [beta], som ger marknadsförare de verktyg de behöver för att lansera Account Based Marketing-kampanjer på några få minuter, istället för månader. Användare kan dra fördel av användarvänliga mallar, företagspoäng och out-the-box-rapporter för att identifiera målkonton, leverera relevant innehåll och mäta påverkan.

● Utökade gränser för arbetsflöden och listor mm, vilket ger HubSpot-användare mer utrymme att växa.

– Trello är det visuella projekthanteringsverktyget för de arbetsteam som vill kunna få arbetet gjort utan onödig komplexitet, säger Leah Ryder, Brand & Content Marketing Lead på Trello. Vi älskar hur enkelt HubSpot gör det för vårt marknadsföringsteam att leverera relevant innehåll till våra användare och få pålitliga insikter om vad som ger resonans. När vi började använda Marketing Hub Enterprise var vi nöjda med verktygens användarvänlighet – särskilt kring SEO-planering och dess förmåga att kunna spåra CTAer på flera olika språk i våra globala kampanjer. Vi är glada över att se att HubSpot fortsätter att tillföra kraftfulla nya funktioner som hjälper Trello att fortsätta växa mot vårt mål på 100 miljoner användare 2020 och därefter.

Driva tillväxt genom kundglädje

88% av kundtjänstmedarbetare håller med om att kundernas förväntningar är högre nu än tidigare. Företag som snabbt förstår – och anpassar sig till – dessa förväntningar är de som har störst möjlighet att lyckas. För detta behöver de mjukvarulösningar som ger dem exakta insikter om kundbeteende och förmåga att enkelt omvandla dessa insikter till bra kundupplevelser.

Med de nya funktionerna som lanseras idag kan HubSpot ge sina användare en fullständig bild av kunden genom en heltäckande plattform, tillsammans med en svit av lättanvända verktyg, som gör att de kan anpassa sig efter sina kunders förväntningar och inte efter begränsningarna i deras system. Detta hjälper företag eliminera problem och att växa snabbare.

Om du vill veta mer om Marketing Hub Enterprise och dessa nya funktioner, vänligen besök https://www.hubspot.com/products/marketing/enterprise