Nyheter

Brilliant Futures plattform fortsätter att frigöra potentialen i människor världen över

Undersöknings- och insiktsplattformen Brilliant Future har som målsättning att inom ett
par år bli ett av Europas ledande bolag inom kund- och medarbetarundersökningar. Under
året har plattformen använts av runt 400 organisationer inom flera branscher i Sverige och
Norden, och mätningar har genomförts i 70 länder runt om i världen. Närmare 60
organisationer är helt nya kunder som med hjälp av Brilliants data nu ska frigöra
potentialen i människor.

Brilliants data visar gång på gång att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden. Under året har undersöknings- och insiktsplattformen vuxit med närmare 60 helt nya kunder inom branscher som bank, handel, återvinning och offentlig sektor.

Några av de nya kunderna är Stena Metall, som är Nordens ledande återvinningsföretag, samt Coop, Axis Communications, och Växjö kommun. Nu ska plattformen mäta och leverera datadrivna kund- och medarbetarinsikter som ska hjälpa organisationerna att fatta beslut som frigör potentialen i människor och stärker affären.

– Att vi växer med nya kunder är ett tecken på att fler vill mäta sina kund- och medarbetarupplevelser för att kunna agera enklare, med större kunskap och säkerhet. Vi är oerhört stolta över att välkomna hela 57 nya organisationer som kunder till Brilliant. Våra kunder förstår att rätt typ av data och insikter kan användas för att skapa engagerade medarbetare och lojala kunder, två faktorer som bidrar till att utveckla organisationen i rätt riktning och som är avgörande för framgång, säger Emanuel Magnusson, vice vd och CTO på Brilliant Future.

Under 2019 har bolaget även vuxit personalstyrkan med 20%, där bland annat Ulrika Jonsson från Microsoft tillsats som Head of Business Development och Andreas Ferm, tidigare Telenor Inpli-vd, rekryterats som vd.

Bild: Brilliant Future