Nyheter

Ivalua lanserar nya innovationer för hantering av inköp av direkt material

Ivalua, en ledande leverantör av globala Spend Management-lösningar, lanserar en rad nya innovationer som kommer göra det enklare för kunder som arbetar med inköp av direkt material och med hantering av försörjningskedjor att lansera mer lönsamma och framgångsrika produkter.

Den nya funktionaliteten är nu en del av Ivaluas senaste plattform. De nya innovationerna omfattar ny kapacitet för planering av avancerad produktkvalitet (APQP), introduktion av nya produkter (NPI), samt förbättringar av dess befintliga lösning Bill of Materials (BOM) Lifecycle Manager.

Ivalua har många av världens ledande tillverkare som kunder, bland annat Whirlpool, Michelin, Flex, Chassis Brakes International, Danieli, Hutchinson, bara för att nämna några. Med de nya innovationerna stärker Ivalua nu ytterligare sina lösningar för tillverkningsindustrin och direkt material.

Ivalua BOM Lifecycle Manager gör det möjligt för team som hanterar inköpa av direkta material att samverka för att designa och leverera produkter som uppfyller kvalitetskrav, säkerställa nöjda kunder och ge maximal lönsamhet. De nya funktionerna synliggör vanliga komponenter över flera Bill of Materials (BOM), importerade från PLM och ERP-system. Kunderna kan på så vis bättre förstå och hantera potentiella volympåverkan och kostnadsbesparingar, kontra potentiella risker med att använda samma komponenter i många produkter.

Ivaluas nya funktion för att hantera produktkvalitet ger kunderna en beprövad process, kallad APQP. Denna process är vanligt förekommande inom bland annat fordonsindustrin och andra tillverkningsindustrier, där det är viktigt att säkerställa att utvalda leverantörer kan uppfylla produktkvalitetskraven, och samtidigt gör det möjligt för programchefer och category managers att identifiera, dokumentera och mildra potentiella problem och risker med hjälp av relevanta audit-processer.

Med Ivaluas NPI-kapacitet, kan dessutom tvärfunktionella team effektivt organisera, samarbeta, planera och spåra alla aktiviteter, allt för att säkerställa en framgångsrik produktlansering.

– Dagens tillverkningsindustri står inför betydande och komplexa utmaningar för att säkerställa att deras produkter lanseras i tid, inom budget och samtidigt uppfyller högsta möjliga kvalitetsstandard. BOM Lifecycle Manager och de nya APQP- och NPI-kapaciteterna är en del av en serie samordnade plattformsförbättringar som gör det möjligt för inköpsteam att förbättra sina marginaler, time.-to-market och att uppfylla kvalitetskrav via en samordnad, effektiv och transparent process som involverar alla nyckelintressenter, säger Pascal Bensoussan, Chief Product Officer på Ivalua.

Om Ivalua:
Ivalua är en kraftfull inköpsplattform. Ivaluas Source-to-Pay-svit, har uppmärksammats som en ledande lösning av Gartner och andra topp-analytiker, och används av fler än 300 ledande företag över hela världen och hanterar mer än 500 miljarder dollar i inköp av direkt och indirekt material. Plattformens kombination av användarvänlighet, djup, bredd och flexibilitet säkerställer en hög anpassning till medarbetare och leverantörer, en snabb återbetalningstid och en förmåga att uppfylla unika krav och krav som utvecklas över tid, vilket bevisas av företaget är ledande I branschen med över 98 procent nöjda kunder.