Nyheter

Richard Kullenberg tar över ledningen för Link11 i Norden och Baltikum

Link11 meddelar att Richard Kullenberg utnämnts till ny försäljningsdirektör för de nordiska och baltiska länderna. Kullenberg har över 20 års erfarenhet inom IT-branschen och kommer från oktober att leda det offensiva engagemanget för Link11 på de nordiska och baltiska marknaderna med tonvikt på Link11s molnbaserade DDoS-skydd och erbjudanden för bred cybersäkerhet.

Rickard har tidigare arbetat som försäljningsansvarig på Autotesk Sverige och som Nordisk försäljningsansvarig på Arxan Technologies.

– Norden är en välutvecklad och snabbrörlig marknad som upplever en stor förändring där allt digitaliseras. Därför behöver verksamheter ett modernt tillvägagångssätt för att implementera cybersäkerhet och med Link11 ser jag möjligheten till att faktiskt uppfylla dessa krav och mål. När företag jobbar strategiskt med hotbilden som finns i molnet så får de helt nya möjligheter till att ligga i framkant med sin affärsutveckling, säger Richard Kullenberg.

Under 2018 stoppade Link11 fler än 54 000 DDOS-attacker, varav den största var på hela 371 Gbps. Link11 skyddar några av Europas största mediehus, onlinebutiker, finansinstitut och andra etablerade verksamheter från DDoS-attacker. Link11 har sin verksamhet i USA, Asien, Stillahavsområdet samt i hela Europa. Kullenberg kommer att ansvara för marknaderna Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Litauen, Estland och Lettland.

– Vi har letat efter rätt person som förstår modern IT-säkerhet och som kan driva vår affär framåt i dessa för Link11 nya marknader. Richard är utan tvekan rätt man, då han har en gedigen bakgrund av internationellt arbete och med erfarenhet från flera stora ledande säkerhetsföretag. Vår känsla är att detta är en stark rekrytering och vi ser fram emot att arbeta med honom, säger Eduard Meelhuysen, EVP SalesEMEA på Link11.

Förutom sin omfattande IT-expertis och utbildning från Boston College, är Richard också aktiv med volontärarbete inom det Svenska Sjöräddningssällskapet.

Bilden:
Richard Kullenberg