Nyheter

Framgångsrik med offline-marknadsföring

Idag körs de flesta affärsprocesser på digitala nätverk: utveckling, produktion och distribution. Därför fokuserar moderna företag alltmer på att marknadsföra sina produkter och tjänster på Internet. Men även i industrins 4.0-ålder bör du inte underskatta det som traditionella annonsstrategier erbjuder.

Förutom online-plattformer bör företagare använda alla möjliga medel för att locka och behålla kunder. Vilka metoder som är särskilt användbara hittar du i den här artikeln.

Attraktiva tryckta kataloger

När vi besöker webbplatser eller sociala mediekanaler går vi vanligtvis bara över några rubriker och bilder innan vi går vidare till nästa sida. Så hur kan du få potentiella kunder att ta reda på ditt företag i lugn och i detalj? Helt enkelt: Genom att tillhandahålla tryckt material. En professionell tryckbutik hjälper dig att skapa exklusiva kataloger som presenterar dina erbjudanden. Här har du valet mellan:

  • Glansig eller matt yta
  • En, fem eller fullfärgsutskrift
  • Papperstjocklekar på 170 till 300 g / m²
  • Sidnummer från 64 till 356

Naturligtvis uppnår den externa designen bara den önskade effekten i kombination med lämpligt innehåll. Se därför till att all information i dina kataloger är baserad på verifierade källor. För att ge ett allvarligt intryck på läsarna, bör du framför allt inkludera aktuella bidrag från experter från respektive bransch. Köparnas eller affärspartners förtroende kan bara vinnas av dig under förutsättningen att ditt företag alltid är uppdaterad.

”Original merchandising”

Förutom informativt reklammaterial bör du också inkludera föremål med ett visst underhållningsvärde i ditt sortiment. Genom att ge bort de små detaljerna som bär din företagslogotyp kommer du att stärka din närvaro i vardagen. Se till att sådana reklamartiklar alltid har praktisk användning. För detta rekommenderas följande presenter:

  • Skrivmaterial (pennor, anteckningar eller post-dess)
  • Enkla tygpåsar
  • T-shirts, tröjor eller mössor

Plagg har också en betydande inverkan på klimatet i ditt företag. Om till exempel alla anställda bär samma ”uniform” vid speciella evenemang, utvecklar de snabbt en känsla av tillhörighet och lojalitet.

Unika föreställningar

Den bästa möjligheten att presentera dina produkter i personligt utbyte, är att utställa på mässa. Där används allt reklammaterial direkt, oavsett om tryckkataloger, gåvor eller enhetliga företagskläder. Men hur kan du vara säker på att besökare kommer att stanna på din monter? För att vinna över det oändliga antalet konkurrenter behöver du en speciell företagsdesign. Det inkluderar tre viktiga aspekter:

  • Logo:

Hur sticker symbolen ut från tävlingen genom form, färg och rumslig design?

  • Font:

Vilket format identifierar företagets texter (både elektroniska och tryckta versioner)?

  • Färgval:

Vilka nyanser står i mitten av logotypen, på webbplatsen och i merchandise-varor?

Alla dessa faktorer återspeglar tillsammans ditt företags identitet. Med andra ord, ditt visuella utseende borde förmedla budskapet bakom dina produkter. Du måste göra detta meddelande synligt vid varje kontaktpunkt. Endast om kunder kan känna igen din verksamhet på ett ögonkast och identifiera sig med den, kommer de att förbli lojala på lång sikt.