Nyheter

Preem utsett till branschens mest hållbara varumärke

Preem har återigen utsetts till drivmedelsbranschens mest hållbara varumärke, enligt beslutsfattare på Sveriges största bolag. Det visar 2018 års Sustainable Brand Index B2B – Nordens största studie om hållbarhet. Preem prisas för sin ambitiösa vision och omställning mot förnybara produkter.

– Vi är enormt stolta över att Preem, för andra året i rad, utses till branschens mest hållbara varumärke. Priset är ett kvitto på att vår omställning mot mer förnybara drivmedel ger avtryck, säger Malin Hallin, chef för Hållbar utveckling på Preem.

Preem uppmärksammas även för företagets stora satsningar på forskning och utveckling för att möjliggöra omställningen från fossilt till förnybart.

– Det är särskilt hedrande att uppmärksammas för just hållbarhet. Vårt hållbarhetsarbete är av högsta prioritet och genomsyrar vår värdekedja allt mer, som vi arbetar för att förbättra, varje dag, säger Malin Hallin.

Sustainable Brand Index B2B är Sveriges största studie inom hållbarhet och omfattar mer än 100 företag. Resultatet baseras på 1000 intervjuer och 5000 varumärkesbedömningar som genomfördes under perioden september till november 2018.

Priset delades ut av undersökningsföretagets SB Insights den 29 november i Stockholm.

Foto: Preem