Nyheter

Morakniv upprepar succén: Nu återvänder Mustaschkniven

Förra året sålde den specialdesignade Mustaschkniven slut direkt. Nu återkommer kniven för att även i år samla in pengar till kampen mot prostatacancer.

16000 sålda knivar och 80000 kronor till Prostatacancerförbundet blev resultatet av förra årets Morakniv-kampanj. Den specialdesignade blå kniven, med den karaktäristiska blå mustaschen på knivslidan blev en succé och efterfrågan var långt större än tillgången – den begränsade upplagan var minst sagt eftertraktad.

Nu finns alltså en ny chans att lägga händerna på den unika kniven från Morakniv. I år ökas produktionen och ännu fler blå knivar skickas till byggvaruhus och -butiker runt om i landet. 5 kronor per såld kampanjkniv går till Prostatacancerförbundet.

AB MORAKNIV
– Med tanke på den fantastiska responsen var det aldrig någon tvekan om att vi skulle köra ett år till och nu i ännu större skala. När människor är villiga att sluta upp kring en god sak är det bara för oss att lägga i en högre växel för att göra vad vi kan för ett gott ändamål. Dessutom känns det bra att kunna bidra till en kampanj där ändamålet är att uppmärksamma och samla in pengar till arbete och forskning kring en så pass vanlig cancerform. Vi hoppas förstås att vårt samarbete skapar ringar på vattnet så att fler är med och engagerar sig i kampen mot prostatacancer, säger Pia Frick-Larsson, Sales Director Skandinavien.

Mustaschkniven är av modell Pro S och kostar cirka 76 kr. Den börjar säljas 1 november och finns till försäljning under november månad i utvalda byggbutiker samt Morakniv webbshop och Morakniv Concept Store.

Foto: Morakniv
Redaktionen